Som tidigare kommunicerats har antalet aktier och röster ökat till följd av konvertering till aktier av det konvertibellån om 42 000 193,20 kronor som Oasmia emitterade i mars 2017. Konverteringen av konvertiblerna registrerades hos Bolagsverket den 10 maj 2017 och innebar att antalet aktier och röster ökade med 7 058 856 aktier och röster, från 119 039 310 aktier och röster till 126 098 166 aktier och röster.

För mer information, kontakta:

Julian Aleksov, Styrelseordförande

E-post: julian.aleksov@oasmia.com

Viktig information

Utgivning, publicering eller distribution av detta pressmeddelande kan i vissa jurisdiktioner vara olaglig. Mottagaren av detta pressmeddelande ansvarar för att använda detta pressmeddelande och informationen häri i enlighet med tillämpliga regler i respektive jurisdiktion. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om, eller inbjudan till, att förvärva eller teckna några värdepapper i Oasmia Pharmaceutical AB (publ) i någon jurisdiktion, varken från Oasmia Pharmaceutical AB (publ) eller någon annan. Värdepapper som det refereras till i detta pressmeddelande får inte erbjudas eller försäljas i någon jurisdiktion i avsaknad av registrering under tillämplig värdepapperslagstiftning eller ett undantag från sådan registrering.